Plan orientacyjny z etapu Projektu Architektoniczno-Budowlanego:
Zakres projektowania i budowy obejmuje w szczególności:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowę odcinka drogi ekspresowej długości ok. 13,152 km;
- budowę węzłów drogowych: Rzechcino i Skórowo;
- budowę przepustów pod drogą ekspresową S6 pozostałymi drogami oraz zjazdami;
- budowę/przebudowę dróg innych niż droga ekspresowa, w tym zmianę przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości;
- budowę dodatkowych jezdni w pasie drogowym drogi ekspresowej;
- budowę/przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów;
- przejazdy i wjazdy awaryjne na drogę ekspresową;
- utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania;
- budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową;
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy;
- urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, zieleń, ogrodzenia;
- infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: sieci energetyczne zasilające, oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową i inne;
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych i innych;
- budowę kanału technologicznego, kanalizacji teletechnicznej;
- rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych;
- sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego;
- oświetlenie drogowe;
- organizację ruchu i urządzenia BRD;
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego drogi ekspresowej i pozostałych dróg, oraz wyposażenie ich w urządzenia BRD;
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników;
- po zakończeniu Robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonanych na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę;
- wykonanie napraw dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę lub budynków uszkodzonych wskutek działań Wykonawcy, do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy;
- wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem
ich projektowanej kategorii i opracowanie szkicu przebiegu granic tych pasów drogowych; - wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną rozbudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
- System Zarządzania Ruchem;
- dostosowanie parametrów istniejącej drogi DK6 do potrzeb lokalnych;
- wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp, wykopów i nasypów,
w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych; - opracowanie dokumentacji powykonawczej;
Przekrój budowany i docelowy – 2×2
Rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna lub półsztywna
Klasa techniczna – S
Prędkość projektowa Vp – 100 km/h
Prędkość miarodajna Vm – 110 km/h
Ilość i szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,5 m
Pas dzielący wraz z opaskami – 5 m
Szerokość opaski – 0,5 m
Pas awaryjny – 2,5 m
Szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska
Kategoria ruchu – KR 6
Obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
Skrajnia pionowa – min 5,0 m
Pochylenie poprzeczne – 2,5 %
Węzeł Rzechcino.
Podłączenie drogi powiatowej nr 1179G będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 23+334,31 i przebiegać nad lub pod drogą ekspresową. Wykonany węzeł zapewni relacje w kierunku Głuszynka, Grapic, Rzechcina. W obrębie drogi ekspresowej należy uwzględnić konieczność dokonania korekty przebiegu drogi powiatowej na długości nie mniej niż 740 m. Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1179G z drogą ekspresową należy wykonać w postaci węzła typu WB. W ramach korekty przebiegu drogi powiatowej nr 1179G należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
Klasa techniczna (drogi krajowej krzyżującej się z S) – Z
Prędkość projektowa Vp – 50 km/h
Liczba jezdni – 1
Liczba i szerokość pasów ruchu – 2×3,0 m
Szerokość infrastruktury dla pieszych i rowerzystów – min 2,5m
Kategoria ruchu – KR 4
Węzeł Skórowo
Droga powiatowa nr 1187G będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 28+386,30
i przebiegać nad lub pod drogą ekspresową. Wykonany węzeł zapewni relacje w kierunku Skórowa Starego i Nowego oraz Potęgowa. W obrębie drogi ekspresowej należy uwzględnić konieczność budowy drogi powiatowej w nowym śladzie na długości nie mniej niż 670 m. Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1187G z drogą ekspresową należy wykonać w postaci węzła typu WB. W ramach budowy drogi powiatowej nr 1187G należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią.
Klasa techniczna – Z
Prędkość projektowa Vp – 40 km/h
Liczba jezdni – 1
Liczba i szerokość pasów ruchu – 2×3,0 m
Opaski zewnętrzne – brak
Szerokość infrastruktury dla pieszych i rowerzystów – min 2,5m
Kategoria ruchu – KR 4
Obiekty inżynierskie
Przejścia dla zwierząt – 10 szt., wiadukty – 5 szt.
Wykaz obiektów inżynierskich z informacją o przeszkodach koniecznych do pokonania, w tym obiektów ekologicznych (przejścia dla zwierząt) na trasie głównej, łącznicach, dodatkowych jezdniach oraz innych drogach i przeszkodach.
Lp. |
Kilometraż orientacyjny wg KP (wg DŚU*) |
Przeszkoda
(kolizja trasy głównej z przeszkodą) | Parametry funkcjonalne przeszkód | Rodzaj obiektu inżynierskiego |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 16+890,00 (16+780) | skrzyżowanie trasy głównej ze szlakiem migracji zwierząt średnich i małych i ciekiem | Parametry zgodnie z DŚU* | PZDsz-24* |
| 18+168,86 | skrzyżowanie DP nr 1138G z trasa główną | Zgodnie z pkt. 1.1.3.1 oraz 1.1.3.2 | WS lub WD-25 |
| 18+750,00 (18+750) | skrzyżowanie trasy głównej ze szlakiem migracji zwierząt średnich i małych | Parametry zgodnie z DŚU* | PZDs-27* |
| 20+332,28 | skrzyżowanie DP nr 1138G z trasa główną | Zgodnie z pkt. 1.1.3.1 oraz 1.1.3.2 | WS lub WD-28 |
| 21+665,00 (21+666) | skrzyżowanie trasy głównej ze szlakiem migracji zwierząt dużych, średnich i małych | Parametry zgodne z DŚU* | PZGd-29* |
| 22+393,47 (22+386) | skrzyżowanie trasy głównej ze szlakiem migracji zwierząt małych i ciekiem | Parametry zgodne z DŚU* | PZDzm-30* |
| 23+334,31 | skrzyżowanie DP nr 1179G z trasą główną | Zgodnie z pkt. 1.1.3.1 oraz 1.1.3.2 | WS lub WD-31 |
| 25+130,00 (25+125) | skrzyżowanie trasy głównej ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich i małych | Parametry zgodne z DŚU* | PZGs-33* |
| 26+250,21 | skrzyżowanie DP nr 1182G z trasa główną | Zgodnie z pkt. 1.1.3.1 oraz 1.1.3.2 | WS lub WD-35 |
| 28+368,30 | skrzyżowanie DP nr 1187G z trasa główną | Zgodnie z pkt. 1.1.3.1 oraz 1.1.3.2 | WS lub WS-37 |
KP – Koncepcja Programowa,
*DŚU: Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia nr RDOŚ-Gd-WOO.4200.5.2013.KLP.26 z dnia 14.11.2014r. wydana przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie drogi ekspresowej S6 na odcinku Słupsk –Lębork wraz z przebudową linii wysokiego napięcia, w przebiegu wyznaczonym korytarzem wariantu II niebieskiego z podwariantem jasnoniebieskim.”
INTERAKTYWNA MAPA ZADANIA